petak, 1. travnja 2011.

Judith McNaught: Kraljevstvo snova


 Brzo i grubo: odličan i nepredvidljiv povijesni ljubić kod nas prvi put (i napokon) prevedene Judith McNaught.

Judith McNaught je jedna od kraljica žanra ljubavnog  povijesnog i suvremenog romana čija su se djela tiskala u milijunskim nakladama i jedna od rijetkih koja i zaslužuje tu titulu. Njen roman Kingdom of dreams (1989.), prvi iz sage o obitelji Westmoreland, je upravo i prvi od svih preveden u Hrvatskoj i to tek prošle godine u izdanju Mozaik knjige. Radnja je smještena u 15. stoljeće, u vrijeme škotsko-engleskih sukoba gdje zatičemo našu junakinju, škotsku ljepoticu lady Jennifer Merrick. Jennifer ima sedamnaest godina i zbog svog je društvenog neprihvatljivog ponašanja poslana u opatiju Belkirk na neku vrstu popravnog boravka koji se protegnuo na nekoliko godina. Jennifer i Brennu, njenu sestru koja je stigla u posjet opatiji, u jeku sukoba s Englezima otima Stefan Westmoreland, brat zloglasnog grofa Roycea Westmorelanda koji neumoljivo hara škotskim teritorijima. Royce je uz pomoć svojih taokinja naumio osvojiti i dvorac Merrickovih, no Jennifer i Brenna su se pokazale kao ipak malo tvrđi orasi.

Velika sam obožavateljica pisanja Judith McNaught jer njeni romani imaju sve što treba: legendarne i nezaboravne junake, uvjerljive sporedne likove, povijesnu autentičnost i puno humora, ali i potrebnu dozu emocionalnosti bez koje ne postoji dobar ljubavni roman. Nekako, McNaught svaki put uspije u tome i svaki put uspije i napisati originalnu priču s nekoliko većih ili manjih obrata tako da nikad ne znate što vas čeka na putu do happy enda. U ovom konkretnom slučaju, očarao me lik Jennifer Merrick, posebno na samom početku gdje je u zarobljeništvu navodno najokrutnijeg čovjeka u Engleskoj pokazala zavidnu hrabrost, lucidnost i pribranost. I ona i Royce, iako u osnovi isti kao ostali junaci Judith McNaught, imaju svoje vlastite traume i probleme koji ih čine različitima od tih drugih glavnih junaka. Royce je ratnik koji tek poslije dobija naslov vojvode i ovo je jedan od rijetkih romana koji se većinom ne događa u visokom društvu, ovisan o kuloarskim tračevima, iako ima i njih. Dobar se (i najbolji) dio odvija u Royceovom ratnom taboru i na putovanjima preko granica dvaju kraljevstva.

Kao i ostali njeni romani i ovaj vrvi kratkim digresijama koji trebaju prikazati likove u njihovom punom sjaju ili bijedi, što pod kraj postaje polako zamorno, ali u principu ne kvari doživljaj knjige ni njenu kvalitetu. Nestrpljivo čekamo i prijevode ostalih knjiga.

Broj komentara: 20:

  1. Roman je prekrasan.Sa nestrpljenjem očekujem slijedeći.

    OdgovoriIzbriši
  2. Roman je prekrasan.Sa nestrpljenjem očekujem slijedeći.

    OdgovoriIzbriši
  3. obožavam ovu knjigu slistila sam ju u jednom danu

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako dobro napisan roman. Pun emocija, vrlo logičnih razmišljanja i postupaka glavnih likova. Podjednako me se dojmio i muški i ženski lik. Pročitala sam knjigu na Vašu preporuku i stvarno me dirnula.

    OdgovoriIzbriši
  5. Cure, hvala na komentarima. Drago mi je da se i vama sviđa knjiga jednako kao i meni.

    OdgovoriIzbriši
  6. prekrasna knjiga, ja sam procitala i sve prevedene knjige od Julie Garwood, i isto tako prekrasne su,

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična knjiga oduševila me kao i nova Whitney ljubavi moja

    OdgovoriIzbriši
  8. mene je knjiga odusevila,nisam citala Withney...ali jedva cekam da je procitam,imam i jos jedno pitanjce "until you" ste citala na engleskom ili je prevedeno na hrvatski?
    POzzzz........

    OdgovoriIzbriši
  9. Until you sam čitala na engleskom, koliko znam još nije prevedena

    OdgovoriIzbriši
  10. knjiga je odlicna ima li jos koja knjiga slicne tematike a da nije na engleski

    OdgovoriIzbriši
  11. Možda njena Whitney, ljubavi moja?
    Ili nešto od Julie Garwood?

    OdgovoriIzbriši
  12. Ovih sam dana pročitala Whitney ,my love.Prekrasno i očaravajuće.Bila sam pod dojmom osjećaja koje nisam mogla objasniti i kojih se nisam mogla riješiti.Imala sam dojam da sam sama proživjela tu ljubav.
    Odličan je i Kraljevstvo snova, ali Whitney je za mene posebna.

    OdgovoriIzbriši
  13. until you stiže krajem godine u mozaik knjizi

    OdgovoriIzbriši
  14. knjiga je predivna, posudila sam ju iskreno jer mi se svidjela naslovna slika.. ali procitala sam ju u jednom danu i fenomenalna je- preporucujem

    OdgovoriIzbriši
  15. znas li gdje mogu nabavit tu knjigu?

    OdgovoriIzbriši
  16. Kupila sam je ja bas danas u Profil Mozaiku, u manjoj knjizari (Bogoviceva 5) ne velikom bivsem Profil Megastoru.Iako je mozda i tamo imaju. Platila sam je 59 kn.

    OdgovoriIzbriši
  17. Moram reći da mi je ovo prvi put da pišem na ovu temu ali ja sam velika obožavateljica povijesnih ljubavnih romana.Pročitala sam sve knjige koje sam mogla naći u svojoj knjižnici,čak sam ove godine bila i čitatelj godine..:)...obožavam knjige od Judith McNaught,S.E.Phillips,Amanda Quick,Julia Garwood-njeni su mi posebno dragi i još puno drugih spisateljica.Kako sam u malom gradu nemam prilike doći do takvih knjiga osim kad mi ih cure u knjižnici ne naruče i uvijek tražim po inter.koji su novi naslovi izišli....zanima me ako mi možete pomoći i reći postoji li neka nova knjiga od S.E.Phillips koja je prevedena na hrvatski?Hvala vam...:)

    OdgovoriIzbriši