četvrtak, 21. srpnja 2011.

Vampirska akademija: Posljednja žrtva


Brzo i grubo: očekivani kraj Roseinih i Lissinih pustolovina, nekoliko zaokreta i vrlo obećavajući potencijal za novi serijal Bloodlines.

Pozor, pozor, spoileri na vidiku. Budite upozoreni.

U posljednjoj knjizi serijala Rose i Lissa će se suočiti sa svim demonima svoje prošlosti i opasnostima koje prijete u sadašnjosti. Rose, sada u zatvoru pod optužbom da je počinila ubojstvo kraljice Tatiane, zna da tamo vani postoji još jedan Dragomir koji bi pomogao Lissi oko mjesta u morojskom zakonodavnom vijeću, i uskoro će se naći u ludoj potrazi za njim (ili njom). Saveznici na toj misiji? Oni koji od kojih bi to najmanje očekivali, ali najvažniji od svih: Dimitri. Na dvoru su pak ostali Lissa i Christian, kao i Rosein dečko Adrian Ivaškov, njena majka Janine i otac Abe Mazur, ali i stari poznati likovi kao što su Tasha Ozera, zgodni dhampir Ambrose, Daniella Ivaškov, čuvari Hans i Mikhail, itd. Lissa i ekipa će pokušati sprati ljagu s Roseina imena i otkriti stvarnog ubojicu kraljice Tatiane. U međuvremenu započinje i izbor za novog morojskog vladara koji mora proći tri testa izdržljivosti, inteligencije i sposobnosti.

Posljednja žrtva je uglavnom popravila loš dojam koji su na mene ostavile prethodne dvije knjige. Istina, i ovaj nastavak pati od patetike i jeftinih akcijskih scena, ali usprkos tome, bilo je tu i prilično zabavnih i uzbudljivih stvari pa bih rekla da zatvaranje serijala s ovom knjigom uopće nije bilo loše. Na samom početku knjige je i bilo i par vrckastih fora koje su me nasmijale i žao mi je što takvih stvari u serijalu nije bilo još više, već je Mead najčešće potonula u nekakve 'filozofije' koje su polučitljive i poluprobavljive. No kad stavim na stranu svaki put kad je Rose ustvrdila kako gaji osjećaje sad prema Adrianu, sad prema Dimitriju (inače, stvarno mi se ne sviđaju ovakve 'poligamne' junakinje koje pokušavaju istodobno sjediti na dvije stolice, jer je Rose radila upravo to: iskorištavala je Adriana, a željela Dimitrija) bilo je tu po prvi put nekih scena između nje i Dimitrija kad je kemija između njih bila uvjerljiva, ali nažalost, i to je bilo samo na početku. Kasnije stvari krenu poznatim tokom: red jeftine filozofije, pa red čeznutljivih pogleda i tako unedogled. 
Što mi se još svidjelo? Pa, definitivno likovi braće Daškov i Robertov magijski sukob s još jednom korisnicom duha. To je bila prva 'akcijska' scena za koju sam mislila da je cool, i naravno, nije uključivala Rose i njezino 'ubijam jednog strigoja, pa onda sređujem još dvojicu'. A kad sam već kod akcijskih scena, primijetila sam i ovo: u ovom se nastavku prvi put spominje da čuvari ponekad nose i pištolje. Naravno, pitam se zašto onda i čuvari u Tarasovu nisu nosili vatreno oružje? Zapravo, s obzirom na činjenicu da su ljudi često pomagali strigojima, zašto čuvari uvijek nisu bili propisno naoružani? Nije li pomalo glupo da, dok izumire rasa koju čuvaš, hodaš naokolo ovisan samo o svojim šakama i brzim nogama? Znam da strigojima pištolji nisu mogli ništa, ali u Roseinom svijetu nisu samo strigoji bili opasni po život. To mi jednostavno nema smisla.

Što se tiče samog kraja, sve je bilo očekivano i ok, iako su neke stvari ostale nedorečene, a pritom mislim na Lissu i Christiana. Pretpostavljam da će se detalji otkriti u novom serijalu čiji će protagonisti biti, koliko sam čula, alkemičarka Sydney i Adrian. Za Sydney me i nije pretjerano briga, iako me živo zanima kako će Mead napisati knjigu sad kad junakinja više nije obdarena, sangvinična dhampirica koja ubija sve nemrtvo pred sobom. Adrian me itekako zanima, kao i posljednji otkriveni Dragomir čiji identitet vam neću spoilati. 
Živi bili, pa čitali.  

Broj komentara: 18:

  1. Super post! Slažem se sa većinom napisanog. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala, i drago mi je da se slažemo. Dosad na netu skoro da i nisam pročitala ništa osim pohvala za Vampirsku. Već sam mislila da sam luda.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam uživala čitajući ove knjige. Čitala sam ih na engleskom, pa sam vjerovatno zbog toga mogla da pređem preko nekih nedostataka, jer ipak neke stvari te više nerviraju kad ih pročitaš na svom jeziku nego na engleskom. U tom trenutku je ovo bilo nešto novo i drukčije za mene, poslije sam pročitala možda neke knjige koje su i bolje od VA, ali znaš ono kada ti nešto ostane u lijepom sjećanju.
    Vjerujem da bi me knjiga sada možda i nervirala ako bih je pročitala ponovo u prevodu.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam uvjerena da je svemu kumovao ne baš sretan prijevod nekih fraza, ali sve u svemu, knjige su prosječne. Napisala sam i recap za cijeli serijal pa ću i to postat uskoro. Moram priznat da se ipak veselim Bloodlinesima :D

    OdgovoriIzbriši
  5. sreca pa na netu sam nasla da se dimitri vraca u normalu inace vise ne bi ni citala, vecina radnji je predvidljiva, dosta toga je glupo napisano, previse ponavljanja nekih stvari, sjedenja na dvije stolice ..uglavnom, cini mi se da citam ovo samo zbog dimitri-ja, i zelje da ima hepi end na kraju ...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hhahhaa., baš tako., upravo zbog tog 'hepi enda' kada sam čitao prvi i drugi dio koji su stvarno bili ono što se kaže ' u jednom dahu' očekivao sam ostale još bolje i bolje.., a ono obrnutu svakim dijelom su mi se knjige i scene činile sve 'sporijima'!

      Izbriši
  6. Knjige su stvarno super!!!!Ja sam procitala svih 6 i mislim da bi ih mogla peocitati jos najmanje 2x.Pogotovo sestu definitivno mi je najdraza...<3

    OdgovoriIzbriši
  7. Bloodlines je inace pisan u prvom licu također, a lik oko kojeg se vrti radnja je - Syndey. Ja sam bila uzasno razocarana kad sam saznala :( Mislila sam da ce Adrian pricati pricu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja bih samo htjela više o Christianu i Lissi, oni su mi uvjerljivo najdraži.

    OdgovoriIzbriši
  9. Sudeći po onome što je danas IN, VA i nije tako loša saga. S većinom se slažem, ali ne sa svim (logično). Primjetila sam da imamo sličan ukus za knjige, tako da: Sve pohvale! ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. Slazem se sa onim sto kaze foolish!

    OdgovoriIzbriši
  11. Slazem se sa tobom. Vampirsku akademiju sam se kanila da procitam od pocetka godine, ali nikako nisam mogla svarit prvi dio prve knjige. Posle totalno zavisna, glupo je sto nema vise o Adrijanu, jer je meni on lik koji je zaninljiv sa tim porocima, sarkazmom i ljubavlju prema Rosi. Dimirtija sam zamislila kao Bena iz Narnije, zanemarila taj kic kauboj'n'rus'n'masna kosa.

    strasno.

    OdgovoriIzbriši
  12. kada ce u hrvatsku doci bloodlines?

    OdgovoriIzbriši
  13. Jesu li na kraju Rose i Dimitri zajedno :) ??

    OdgovoriIzbriši
  14. gdje mogu kupiti 6. dio vampirske akademije

    OdgovoriIzbriši